maandag 25 januari 2010

Stieg L

Stieg Larsson lag splinternieuw in de bib;de verleiding was te groot,dus meenemen maar.Ondanks het wereldwijde succes en de lovende kritieken moet ik zeggen:neen,niet echt mijn ding.Nochtans , ik ben een fervente fan van de Scandinaven. Ik heb ongeveer 2/3gelezen en dat was voor mij voldoende;deel 2 en 3(van de bib) mogen rustig naar andere lezers gaan.Het lezen gaat zeer vlot,maar ik mis een ziel,alles lijkt mij  een beetje van bordkarton.Als je iets gelezen hebt moet je daar op een of andere manier blij over zijn,omdat je iets bijleerde, of omdat er zich  een nieuw gezichtspunt aandient.Dat was hier niet zo.Goed om lege momenten te vullen;zoiets als een puzzel leggen;alhoewel,het plezier om een ontbrekend stukje te vinden kan ook immens zijn!!
hier volgen een paar links naar (overwegend lovende) kritieken  NRC,en Parool,enTrouw, enKnack, en Recensies enKlara
kijk ook bij De Papieren Man


Geen opmerkingen:

Een reactie posten