zondag 10 juni 2018

A.L.Snijders uit: GRAS

Asfalt

Een brief in de bus, ik ben niet alleen, ik woon ergens, men weet mij te vinden.
 
Geachte bewoner,
De huidige staat van de Boekhorstlaan is dermate slecht dat hier 2 lagen asfalt moeten worden aangebracht. Hier zal op donderdag 14 en vrijdag 15 juni een nieuwe laag asfalt worden aangebracht. De weg is dan afgesloten voor alle verkeer. Voorafgaand zal er asfalt gefreesd worden en na het aanbrengen van het asfalt zullen de bermen worden aangevuld. Alvast bedankt voor uw medewerking.
KWS infra
Ik zal mijn auto buiten de zone moeten brengen, want ik wil donderdag 14 en vrijdag 15 juni kunnen rijden. Ik wil altijd kunnen rijden, elk uur van dag en nacht, zonder stoppen naar Den Helder, Tilburg en Maastricht. In de VW-Transporter, die ik ooit nieuw gekocht heb, maar waarmee ik vandaag de dag de binnensteden van bijvoorbeeld Utrecht, Karlsruhe of Potsdam niet meer kan bereiken. Ik doe 'm pas weg als de transitie hermetisch is geworden. In de nacht van donderdag slaap ik in de auto in het bos. Ik wil 'm niet alleen laten, ondanks mijn latente angst, die ontstaan is in 1957 toen ik met m'n Citroën 2CV door Joegoslavië naar Griekenland reed. De eerste stop was in de buurt van München. Mijn kennis van het leven was gering, ik dacht dat je in het nieuwe Duitsland (een democratie nota bene) na de nederlaag van de Misdaad, weer rustig in een bos kon kamperen. Maar toen we merkten dat we door schimmen in cirkels bespied werden, heb ik in een vlaag van angst de auto na middernacht gestart en heb de vakantie verder op campings geslapen. Dit was niet het gedrag van een echte man en omdat het niet onopgemerkt is gebleven,  heeft het me tot de dag van vandaag parten gespeeld.

gras

Geen opmerkingen:

Een reactie posten