maandag 24 maart 2014

gent


"Verbluffende timelapse van Syrische Gentenaar gaat viraal
Een timelapse van een Syriër met een grote liefde voor Gent gaat viraal. Zaterdag werd de video van Basel Zobieda aan het grote publiek getoond en het valt duidelijk in de smaak. Zobieda kwam vijf jaar geleden naar ons land en voelt zich hier thuis. "Ik heb het gevoel dat ik als Gentenaar ben geboren en dat we één grote familie zijn", schrijft De Standaard.

Basel kwam van Aleppo naar Gent en ging meteen Nederlands studeren. De timelapse toont aan waarom hij zo verliefd is geworden op de stad. Alle troeven van de Arteveldestad zitten in de video verwerkt en het zou zo om een filmpje van de toeristische dienst kunnen gaan, maar voor de Syriër heeft het een diepere betekenis. Hij wil reclame maken voor de stad én het land waar hij zo van houdt. 

"Twee jaar geleden kreeg ik een cadeaubon van Fnac. Iedereen zei me dat ik een iPhone moest kopen, maar ik kocht een spiegelreflexcamera, omdat ik het gevoel had dat ik er de wereld mee kon veranderen." Basel nam unieke foto's van Gent met de verbluffende video als resultaat. Zijn doel? Dat Gentenaren en Vlamingen zijn video zien en delen. "Want ik heb het gevoel dat we één grote familie zijn."

bron: De Morgen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten