maandag 27 april 2009

lopen


Onwards from AKQA on Vimeo.

Nike sponsert tekenaar met stoute schoenen

Het moeten niet altijd bedrijven zijn die kunstenaars inschakelen om een campagne te voeren. De Britse tekenaar en ontwerper van 'designerspeelgoed' James Jarvis had een idee voor een filmpje over zijn voorliefde voor lopen, maar had de middelen niet om het te maken.

Een vriend die bij Nike werkt opperde dat zijn bedrijf misschien wel bereid zou zijn om als mecenas op te treden. Jarvis trok zijn stoute schoenen aan, en kreeg Nike zover om de productieko te betalen in ruil voor een bedanking in de aftiteling.

Jarvis behoudt de rechten op de animatie. Er zijn geen verdere plannen om het filmpje in een reclame op te voeren.

De reacties op deze overeenkomst zijn positief. Jarvis zegt in tegenstelling tot bij eerdere opdrachten voor Nokia en Sony volledig zijn eigen idee heeft kunnen uitvoeren. Ook het advertentie-kritische blogs als Wooster Collective en Creative review hebben niets dan lof.

(gevonden op de marketingblog van De Standaard)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen